Business Calls



 

Hívásadatok betöltése

A rendszer alapvető fontosságú eleme a hívásadatbetöltési folyamat, amelynek során a hívások a dolgozói nyilatkozatokra kerülnek. Bár a mobil és asztali hívások feldolgozásának alaplogikája megegyezik, a két folyamat teljesen elkülönül a rendszerben, akár külön ügyintézők is kezelhetik őket, illetve amelyikre a cégnek nincs szüksége, azt akár ki is hagyhatja.
  • Adatgyűjtés, betöltés, tarifálás: Mobilhívások esetén az egyes szolgáltatók (Vodafone, Telenor, T-Mobile) hívásrészletezőinek beolvasását képes elvégezni a rendszer, amely tipikusan havonta egyszer történik. Asztali hívások esetén a rendszer a telefon alközpontok által generált hívásrészletező állományokat olvassa be (Cisco, Avaya, stb.), a hívásokat pedig tetszés szerinti időszakokba rendezve lehet feldolgozásra bocsátani. Asztali hívások esetén lényeges lépés a hívások költségének meghatározása, a tarifálás, amely a rendszerben beállított tarifaszámítási paraméterek alapján törénik.
  • Szétosztás: A szétosztás funkció a beolvasott hívások felhasználóhoz rendelését végzi el. Asztali hívások esetében ennek nincs jelentősége, mert a telefonközpont hívásadatai már eleve tartalmazzák a hívó fél authorizációs kódját. Mobilhívások esetében azonban fontos feladat idősoros nyilvántartást vezetni a SIM-kártyák felhasználóhoz rendeltségéről, amely alapján a rendszer bármely konkrét időpontban indított hívásról eldönti, hogy ki kezdeményezte azt.
  • Hibajelzések: A dolgozói nyilatkozás megkezdése előtt nagyon fontos, hogy a hívások felhasználókhoz rendelése teljeskörű és hibátlan legyen. Ilyen hibák lehetnek például, ha egy hívás kezdeményezője hiányos SIM-kártya – felhasználó összerendelés miatt nem azonosítható, vagy időközben már kilépett a cégtől, vagy esetleg a jóváhagyója hiányzik a rendszerben.



 



© 2004 - 2020 Codebase Kft.