A vállalatok az irodai munkakörök esetében asztali telefont biztosítanak a dolgozók részére a feladatok ellátásához. Egyes dolgozók pedig mobiltelefont is kaphatnak a munkavégzésükhöz kapcsolódóan vagy egyszerűen a juttatási csomag részeként. Az asztali- és mobiltelefon-használat feltételeit a vállalati szabályzatok általában alaposan részletezik, és a legtöbb esetben élesen megkülönböztetik a hivatalos és magáncélú felhasználást. Érthető módon a telekommunikációs eszközök magáncélú felhasználását a cégek nem támogatják, de legalábbis térítéskötelesnek tekintik, hiszen az akár jelentős nem produktív költséget jelenthet a számukra. Annál is inkább átvállalhatatlan a magánhívások költsége a cégeknek, mivel a magánhívások után ÁFA, SZJA és járulékkötelezettség is keletkezik.
A magáncélú telefonhasználat kizárása vagy kimutatatása azonban megfelelő eszközkészlet nélkül a gyakorlatban megoldhatatlan feladat.
A Business Calls rendszer egy 3 az 1-ben telefonköltség optimalizáló rendszer, amely
-
mindenekelőtt a fenti probléma megoldására kínál hatékony megoldást, ezáltal tipikus esetben több, mint 40%-os költségmegtakarítást eredményez a vállalatok számára,
-
hívásstatisztikákkal, elemzésekkel támogatja a vállalati telefonhasználat jellegzetességeinek megismerését, a kiugró költségpontok azonosítását,
-
teljes körű mobiltelefon és SIM-kártya nyilvántartást biztosít
A költségmegtakarítás lényege az, hogy a rendszerbe betöltött hívásadatok alapján a dolgozók megjelölik a magánhívásaikat, az így elkészült nyilatkozatokat a felettes vezetők ellenőrzik, illetve jóváhagyják, majd a folyamat végén a magánhívások költségei továbbszámlázásra kerülnek a dolgozók részére.