Rossz alternatívák

A cégek jelentős része nem térítteti meg a dolgozókkal a magáncélú telefonhasználatot és ezzel jelentős felesleges költségterhet vállal magára. Mások mindenképpen szeretnének megszabadulni ezektől a terhektől és ennek érdekében olyan megoldásokat választanak, amelyek ugyan viszonylag könnyen kivitelezhetőek, viszont az eredményesség is erősen vitatható.
Tekintsük át a legáltalánosabb gyakorlatokat illetve ezek hátrányait: 

 

 

Papír alapú elkülönítés

A cég előfizetésekre bontja a szolgáltató havi hívásrészletezőjét, majd azt kinyomtatás után szétosztja az érintettek részére, akik kézzel bejelölgetik a magánhívásokat.  A pénzügy dolgozónkként összeadogatja a megjelölt magánhívások díjait és kiállítja a számlákat.

 

Hátrányok, problémák:

  • Rendkívül időigényes, mind a pénzügy, mind pedig a dolgozók részéről.
  • A tapasztalat szerint jóval kevesebb magánhívás tud a cég így továbbszámlázni. Ennek az az oka, hogy nehezen elvárható, hogy a dolgozó papíralapon azonosítson és hibátlanul megjelöljön minden egyes magánhívást. Ráadásul a felettesi ellenőrzés hiányában a dolgozók nincsenek ösztönözve az alapos elkülönítésben.
  • Ha mégis van vezetői ellenőrzés (azzal, hogy valahogy gondoskodnak a vonatkozó adatvédelmi elvárásoknak való megfelelésről is), akkor viszont a jóváhagyónak lesz nagyon nehéz dolga érdemi módon leellenőrizni az összes beosztott hívásait megfelelő eszköz nélkül.
  • Asztali telefonok esetében ez a módszer speciális tarifálórendszer nélkül nem kivitelezhető.

 

Előhívókódos elkülönítés

A szolgáltató illetve a telefonközpont beállításai segítségével a dolgozónak a két típusú hívás megkezdése előtt egy megkülönböztető kódot kell tárcsázni.


Hátrányok, problémák:

  • Nincs a folyamatban vezetői ellenőrzés lehetősége.
  • A dolgozók a tipikus gyakorlat szerint el is felejtik a magánhívó kódjukat, automatikusan a hivatalos hívás kódját tárcsázzák. Ezért a legtöbb helyen ez a megoldás nem éri el a célját.

 

Vélelmezett magánhasználat továbbszámlázása

Elvileg lehetőség kínálkozik arra is, hogy a cég egy legalább 20% mértékű vélelmezett magánhívás költséget számlázzon tovább.


Hátrányok, problémák:

  • Ebben az esetben nem lehet levonni a telefonszámla ÁFÁ-jának 30%-át.
  • A vélelmezett díj továbbszámlázásának rossz üzenete van a dolgozó felé, mert sokan azt gondolják, hogy az ő magáncélú hívásai költségének aránya kisebb, mint a megállapított, ezért aztán mindent megtesznek, hogy ne járjanak rosszul. Így végső soron akár növekedhet is a vállalat telefonköltsége.

 

Rögzített mértékű díj átvállalása

A cég a dolgozóknak csak egy előre meghatározott értékhatárig (limit) enged térítésmentes hivatalos és magán telefonhasználatot, az a feletti részt kell megtéríteni.


Hátrányok, problémák:

  • Nem lehet levonni a telefonszámla ÁFÁ-jának 30%-át és az egyes meghatározott juttatásnak számító magánhasználat közterheit is meg kell fizetni.
  • Nehéz jól meghatározni a különböző munkakörökhöz tartozó limit-eket úgy, hogy valóban megtakarítást lehessen realizálni és ugyanakkor ne korlátozzuk a valódi munkavégzést.
    Végső soron pedig jelentős mértékű magáncélú hívás költsége marad a limiten belül, amely fölöslegesen terheli a céget.

 





© 2004 - 2024 Codebase Kft.