A Business Calls rendszer által támogatott módon tipikus esetben
a telefonköltségek több, mint 40%-a megtakarítható!
A megtakarítás kulcsa az, hogy a magánhívások tételes elkülönítésével meghatározott magánköltséget továbbszámlázzuk, azaz megtéríttetjük a dolgozókkal. A megtakarítás mértéke ekkor három tényezőből tevődik össze:
Értelemszerűen megtakarításként jelentkezik a vállalat számára a dolgozók felé továbbszámlázott telefonhasználat költsége. A tapasztalat alapján (és egyébként az ÁFA törvény vélelmezési logikája alapján is) a dolgozók átlagosan legalább 30%-ban magáncélra használják a céges telefont.
Megtakarítás: a számla nettó összegének legalább 30%-a
Az ÁFA törvény valamint számviteli törvény rendelkezései szerint a céges telefonok költsége ÁFÁ-jának a 100%-át csak abban az esetben lehet levonni, ha tételes magánhasználati kimutatás alapján a költségek legalább 30%-át továbbszámlázzuk a felhasználó dolgozók részére. Ellenkező esetben csak az ÁFA 70%-a vonható le.
Megtakarítás: a számla nettó összegének 8,1%-a
Az SZJA törvény rendelkezései szerint, amelyik vállalat nem térítteti meg a dolgozóival a magánhasználat költségét, az a céges telefonszámla áfás értékének 20%-át tekinti juttatásnak, és ennek 51,17%-os mértékű közterheit fizeti meg.
Ebben az esetben bruttó telefonszámla 10,234%-ának megfelelő adó és járulékteherrel kell számolni. Megtakarítás: a számla nettó összegének a 13%-a.
Költségelemek hagyományos módon
-
Telefonszámla nettó összege: A számla 100%-a
-
Számla le nem vonható ÁFÁ-ja: A számla 8,1%-a
-
Magánhívások közterhe: A számla 13%-a
-
Összesen: A számla 121,1%-a
Költségelemek a Business Calls rendszerrel
-
Telefonszámla hivatalos hívásainak összege: A számla 70%-a
-
Összesen: A számla 70%-a